7
December
2016

Maak van de nieuwjaarsborrel op kantoor een succes

Het hele jaar werk je met je collega’s toe naar de eindstreep, hét doel van afgelopen jaar. Of je het haalt of niet, de inzet moet gevierd worden! Geen beter moment dan de kerst- of nieuwjaarsborrel. Hoe je van de nieuwsjaarsborrel op kantoor het leukste feestje van het jaar maakt? Dat lees je hier.

Zorg voor de juiste sfeer
Er is niet veel voor nodig om een feestelijke sfeer te creëren. Zelfs een kantoor is zo omgetoverd tot feestzaal met een paar simpele elementen. Sprankelende feestverlichting, een geurende kerstboom en een swingende afspeellijst en je bent al goed op weg. Steek als final touch (bijv. tijdens het champagne ontkurkmoment) de sterretjes op de oliebollen aan – instant feest.

Een goede speech is het halve werk
Het kost even wat tijd, maar als het eenmaal staat, gooit het hoge ogen op de nieuwjaarsborrel op kantoor. Een goede speech van de baas of manager bevat humor, complimenten, een beetje zelfspot en natuurlijk de mooie en minder mooie momenten van het afgelopen jaar. Bereid je goed voor: een flater is het enige dat beter onthouden wordt dan een goed verhaal. ;)

Vergeet de kerststollen, oliebollen en bubbels niet
Geen feestje is compleet zonder lekker eten en drinken. Met de feestdagen ga je voor op en top feestelijk met luxe hapjes, kerststollen, oliebollen, appelbeignets en champagne, cava of prosecco. Gelukkig heb je in de Pimm® cadeaushop ruime keuze uit luxe champagnes (Moët & Chandon, Veuve Cliquot) en andere mousserende wijnen én kun je nu ook bij ons terecht voor heerlijke oliebollen en appelbeignets, vers van de bakker. Enne… Hou je het netjes? Niks erger dan de dag na de nieuwsjaarsborrel op kantoor de dronken escapades van je collega’s (of jezelf) ‘ontzien’.

Schenk champagne als een pro
Heb je voor de kerst- of nieuwjaarsborrel champagne of andere bubbels ingekocht? Dan moet je natuurlijk wel weten hoe het geschonken moet worden. Zonde als de helft op de vloerbedekking terechtkomt natuurlijk! Gelukkig hebben we een handige video waarin we precies laten zien hoe je champagne opent en schenkt als een pro. Oefen thuis met een flesje Jip & Janneke bubbels en je maakt de blits op kantoor. Bekijk hem hierboven (met geluid aan om gelijk in de stemming te komen, natuurlijk).

Dresscode is key
Dan heb je al het bovenstaande geregeld en vervolgens verschijnt iedereen in zijn brave kantoorkloffie, of erger, t-shirt en jeans… Je snapt het, dat werkt wel maar feest niet. Stuur daarom van tevoren een feestelijke uitnodiging naar alle medewerkers waarin je duidelijk de dresscode vermeldt. Van casual chic tot black tie, je kunt het zo gek maken als je wilt, maar houd wel rekening met de bedrijfscultuur. Is die casual? Dan voelen je medewerkers zich op een feestje het lekkerst in een ‘casual chic’ outfit. Komt iedereen normaal gesproken in strak (mantel-)pak? Dan kun je best uitpakken met ‘cocktail’ of ‘black tie’.

Check, check, dubbelcheck? Dan wensen we je een feestelijke kerstviering en jaarwisseling toe. Proost!

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →